Paco Castelló

Del 4 de juny al 16 de juliol de 2004: “Cremats” de Paco Castelló.

Catàleg editat per aquesta Fundació i a la disposició dels interessats.

QUATRE ERRES

Pintura/recuperar, escultura/reutilitzar, llum/reduir i so/reciclar. Animal, vegetal i mineral. Unió harmònica. A partir de residus industrials i materials reciclats, el treball es planteja com una instal·lació participativa. Passeig sonor per a traure l’art al carrer, convertint la plaça pública en un punt de trobada. Un repicar la curiositat del públic en un temps de reflexió (Dia Mundial del Medi Ambient), obrint les portes d’un espai singular (Casa de Cultura) a la preocupació per l’esgotament de recursos naturals a causa del consumisme.

Una implicació, una instal·lació artística; una exposició, tres ambients; percussió, obra i llum, un triangle perfecte per a comunicar un compromís, defensar els drets de la Terra com un espai de convivència comuna de tots els seus habitants.

Cartó, metalls i plàstics es fonen mitjançant el foc en un sol cos, en una mateixa concepció, dotar d’un estatus diferent i divers uns materials a priori no utilitzables. La labor de l’artista, la de l’artífex que fa possible la transformació del fem en objecte no solament artístic sinó també útil, amb una finalitat: recordar-nos la importància de l’essència de les quatre errers: la preocupació pels perjudicis del creixement indiscriminat i salvatge.

L’avantguarda no solament com testimoni de l’art del nostre segle, sinó com un motor d’un major comportament cívic, d’un moviment participatiu davant de l’individualisme regnant.

Cremats naix de l’estètica del fem, però també d’un anhel: fer possible la normalització de la cultura de les quatre erres: recuperar, reutilitzar, reduir i reciclar.

• Calendari: 04/06/2004 - 16/07/2004